My life

söndag 15 augusti 2010

1år

Det är helt ofattbart, idag är det ett år sen precis sen det var 15/8-2009.
En lång historia kort...
15/8-2009 Det var den kvällen som förändrare mycket. Vi stod och lyssnade på musiken på The voice konserten på Kungsträdgården i Stockholm så plötsligt så vänder sig halv publiken om och springer och skriker att det brinner. Vi stod nästan längst bak och jag hade två större väskor mellan benen så jag hade ingen chans att vända mig om. Första killen som kom mot mig var smal, hade brunt kort hår och en vit tjock tröja på mig, det var han som puttade ner mig och sen svimmade jag. Jag minns något för en stund, inte förens jag helt plötsligt stod upp med mina grejer och Joppe och älsk kommer emot mig och jag börjar grina och säger att jag behövde hjälp, för jag kunde knappt röra mig. Efter det fick jag sitta i ett tält med andra skadade och anhöriga, jag blev undersökt många gånger och tillslut var jag nr2 till sjukhus med ambulans. Jag och brorsan åkte i ambulansen och älsk och kusin ordnade skjus på annat sätt. I ambulansen fick jag både smärtstillande och lugnande, på sjukhuset vart jag röntgade, undersök och så fick jag mer lugnande och smärtstillande. Jag hade tur, jag kunde ha dött eller blivit svårt skadad för resten av livet men när jag åkte från sjukhuset SÖS så hade jag bara mjukdelsskador på hela kroppen, vrikade handleder och fötter.
Jag vill tacka alla som hjälpte mig, ni är guld värda allihopa <3

Idag ska jag, mamma och brorsan åka till leksand på lite semester men har med min älsk´s dator som kommer kunna uppdatera bloggen därifrån också.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar