My life

lördag 15 januari 2011

Vila i frid (L)


Låg nyss och tittade på en film när min kusin ringer och talar om att mig en av mina släktingar gick bort idag. De känns sjukt att han är borta nu, även om vi vetat att den här dagen skulle komma snart så är det sjukt jobbigt.

Ligger här och tänker på alla minnen, och tårarna rinner. Tänker på alla gånger vi har varit upp till norrland och hälsat på, allt vi har gjort och upplevt tillsammans.
Alla patienser i kort han lärt mig, eller när jag gjorde en efterrätt som dom trodde skulle sluta i katastrof men slutade med att alla tyckte om den. När vi va och tittade de på den där stenblocket sist, vi alla tog bilen utom du som skulle åka något som liknar en flakmoppe.

Vi var också till en röd lite stuga som ligger vi någon beck i skogen när jag var upp sist och när vi var där talade han om för mig att först gången vi träffades va jag två månader gammal och då hade vi åkt till just den där stugan och grillat korv (ja jag åt ju inte så klart, men dom andra)
Den stugan var vår början och vårat slut, men han kommer alltid finnas i mitt hjärta och i mina tankar.

Vila i frid Greger <3

2 kommentarer: